W Ogólnopolskiej Sieci Uniwersytetów Ludowych odbywają się szkolenia zarówno w formule zdalnej, jak i stacjonarnej. Dwa z nich już miały miejsce, a były to: Wizerunek w SoMe i Wolontariat w organizacji w pigułce. Wizerunek w SoMe poprowadzone przez Maję Boguszewicz zawierało zagadnienia: Wolontariat w pigułce poprowadzony przez Michała Głuszyca zawierał zagadnienia:
- co to jest wolontariat, - definicja wolontariatu, - wolontariat w prawie, - prawa i obowiązki organizacji względem wolontariusza, - prawa i obowiązki wolontariusza, - przykłady dokumentów porządkujących współpracę z wolontariuszami (sposoby rekrutacji wolontariuszy, nagradzanie wolontariuszy, koordynator wolontariatu itp.). Odbędą się także kolejne szkolenia online: Prowadzący : Jan Karpierz Termin: 17.10.2023r Godz.: 13-17.00 Temat szkolenia: Pozyskiwanie funduszy poza NIW
oraz:
Prowadzący : Andrzej Smoliński Termin: 20.11.2023r Godz.: 9-13.00 Temat szkolenia: Komunikacja zespołowa Przed nami także szkolenie w formule stacjonarnej: Prowadzący: Michał Głuszyk Termin: 9-10.11.2023 Temat: Zarządzanie i komunikacja w organizacji pozarządowej. Szkolenie prowadzone będzie metodami aktywnymi (praca w grupach, dyskusje, gry symulacyjne itp.). Szkolenie ma za zadanie podnieść poziom wiedzy i umiejętności przedstawicieli Uniwersytetów Ludowych z zakresu zarządzania zespołem i organizacją pozarządową oraz komunikacji w i na zewnątrz organizacji. - role zespołowe, - zarządzanie sytuacyjne, - wprowadzanie zmiany w środowisku lokalnym, - ukryte założenia w komunikacji i zarządzaniu, - ważne kroki w rozwoju organizacji: struktura organizacji, misja i wizja, relacje wewnętrzne, sposób zarządzania, statut jako podstawowy regulator działania organizacji, organizacja elitarna vs. organizacja egalitarna. Na koniec dobra wiadomość: nadal przyjmujemy zapisy na szkolenia. Chętne osoby prosimy o kontakt pod numerem telefonu: 516-078-021 lub drogą mailową: biuro@osul.pl Do zobaczenia!
- rola komunikacji w budowaniu wizerunku
- dostępne kanały Social Media
- cel komunikacji (edukacja, interakcja, sprzedaż/rejestracja, informacja, promocja, itd.)
- grupa docelowa i jej znaczenie w komunikacji
- rodzaje publikowanych treści (rolki, grafiki, karuzele, stories)
- dobre i złe praktyki
- rodzaje licencji, narzędzia pomocnicze
Budowa fanpage (Facebook/Instagram):
- zawartość Meta business suite (panel administratora)
- planowanie publikacji
- wykorzystanie hasztagów, opisów alternatywnych
- wprowadzenie do tworzenia treści na TikToka
Promocja:
- metody organiczne: Webinary, wydarzenia, grupy
- metody płatne: Promowanie postów, Menadżer reklam
- konto firmowe, konto reklamowe, a konto osobiste
- konfiguracja kampanii reklamowej